Tavole sinottiche delle units

Materie:Altro
Categoria:Inglese

Voto:

2.5 (2)
Download:90
Data:09.10.2006
Numero di pagine:8
Formato di file:.doc (Microsoft Word)
Download   Anteprima
tavole-sinottiche-units_1.zip (Dimensione: 10.53 Kb)
readme.txt     59 Bytes
trucheck.it_tavole-sinottiche-delle-units.doc     51 Kb


Testo


TAVOLE SINOTTICHE DELLE UNITS DEL LIBRO:


MURPHY R. “ ENGLISH GRAMMAR IN USE ” ED. CAMBRIDGE




**Present continuos (unit 1-3-4)

Si utilizza quando l’azione si svolge in questo momento. L’azione non è finita.
I am driving to work.
L’azione non si svolge necessariamente nel momento in cui parliamo, ma anche nel periodo relativo il presente.
I’m reading an interesting book at the moment.
Per alcuni verbi non si usa il present continuos ( like, love, hate, want, need, prefer, know, suppose, mean, understand, believe, remember, belong, seem, ed altri). Si usa soltanto il present simple.

We use the present continuos when we talk about something that is happening when we are speaking.
We use the present continuos to talk about something that happens in the time around the present.


**Present simple (unit 2-3)

Si usa per azioni abituali o generiche, che non avvengono nel momento presente.
The earth goes around the Sun
I drink tea very often.

We use the present simple to talk a general action or something that we do usually.


+*Past simple (unit 5)

Per i verbi regolari la forma del passato termina con il suffisso –ed. alcuni verbi sono, invece, irregolari.

The past simple for regular verbs ends with –ed. For the irregular ones see on the dictionary.
The past of to be is was/were.


*Past continuous (unit 6)

Si usa il past continuos per dire che l’azione avviene in quel momento del passato.
When I came back home, Ann was watching TV.

We use the past simple to say that someone is doing something in the past.



*Past perfect (unit 7-8-10-11)

Si usa per un’azione iniziata nel passato e che continua nel presente. Interessa in particolare conoscere il risultato dell’azione.
Si usa con just, already e yet e spesso con How long... ?.

We use the present perfect when the action begins in the past and is not finished in the present. We are interested in the result of the action.
I have lost my key.


*Present perfect continuos (unit 9-10-11)

Si usa per un’azione iniziata nel passato e che si sta svolgendo nel momento presente, o che si è appena conclusa. In effetti, non interessa sapere se l’azione è terminata.
I am very tired. I have been working very hard today.

We use the present perfect continuos for an action that has recently stopped and there is a connection with the present. We are interested in the action and not the result.



*For, since (unit 12)

Si usa for per indicare un periodo di tempo, since per indicare da quando.
I’ve been waiting for 2 hours.
I’ve been waiting since 9 o’clock.

We use for when we talk about a period of time, since to express the start.


*Past perfect (unit 15)

Si usa per un’azione del passato, che era iniziata prima del momento di cui si parla.
When Sarah arrived at the party, Tow had already gone.

If we talk about something that happened in the past before another action, we use the past perfect.


*Past perfect continuos (unit 16)

Si usa per un’azione accaduta in un certo momento del passato, prima di un’altra azione sempre del passato.
When I arrived home, Tom had already gone.

We use it when we talk about an action happened in the past, before something else that happened.


Have, have got (unit 17)

Have got indica il possesso di qualcosa. In tal caso non si usa la forma passiva.
I have got (or I have) a new car.

We use have got to express the possess of something. We cannot use the continuos form.


Used to (unit 18)

Si usa per un’azione abituale del passato.
I was used to play tennis every Saturday, but I don’t play it anymore.

We use it for an habitual past action.


**Presente tense come futuro (unit 19)

Si usa per indicare un’azione già programmata, per orari di treni o programmi.
I am going to the theatre.

We use it when the future action is already arranged or when we talk about programmes and timetables.


**To be going to (do) (unit 20)

Si usa per indicare un’azione futura che si è deciso di fare , ma non programmata.

We use it in the future when we decide to do something, but it is not an arranged action.


**Will / Shall (unit 21-22)

Si usa quando decidiamo di fare qualcosa nel momento in cui si parla, oppure se facciamo una previsione per il futuro.

We use it when we decide to do something in the time of speaking, or when we predict the future.


*Can, could, be able to, could have (done) (unit 26-27).

Can o be able to indicano qualcosa di possibile o che qualcuno è in grado di fare qualcosa.
Could and was/were able to sono la forma al passato, ma was/were able to si usa per ciò che succede in una particolare situazione.
There was a terribile incident, but everybody was able to escape.
Could si usa anche per azioni del presente o del passato per esprimere un suggerimento.
Could have (done) si usa per azioni che potevano accadere, ma non si sono verificate.

Can or be able to are used to talk about something that is possible, or that someone has the ability to do something.
Could and was/were able to.. are used in the past, but was/were able to.. is used for something happened in a special situation.


*Must, can’t (unit 28)

Must si utilizza per ciò che pensiamo sia vero.
Can’t indica qualcosa che pensiamo non sia possibile.

Must is used when we are sure that something is possible.
Can’t is used when we are sure that something is not possible.


*May, might (unit 29-30)

May e might indicano che qualcosa sia possibile.
Might si usa quando la situazione non è reale.

May and might are used when something is possible.
Might is used when the situation is not real.


*Must, have to (unit 31)

Must ed have to si usano per indicare che è necessario fare qualcosa.
Must si riferisce a situazioni personali, have to a situazioni impersonali, si riferisce a fatti.
You must do it.
I have to get up early, because I’m going to work.

We use them to say that it is necessary to do something.

Should (unit 33)

Should to si usa per dare consigli o opinioni.

Should to is used when we give advice or opinions.




**Can, could, would you... ? (unit 36)

Can e could si utilizzano per chiedere alle persone di fare qualcosa, per chiedere il permesso di fare qualcosa.
Per offrire o per invitare si usa Would you like …?

We use can/could when we ask to do something or for permission to do something.
For invitation we use Would you like...?


Verbi in –ing (unit 52)

Alcuni verbi sono seguiti da altri verbi terminanti in –ing ( enjoy, stop, finish, imagine, consider, avoid, deny, miss, risk, practise)
I enjoy dancing.


Verbo + compl. oggetto + to… (unit 54)

Alcuni verbi sono seguiti da to + verbo all’infinito , o dal compl. oggetto + verbo all’infinito (want, ask, help, mean).
Would you like to go to the cinema ?
I remind you to call Ann.

Some verbs are followed by to + infinitive, or by object to + infinitive.


Like + ...ing, like to + infinito (unit 57)

Like + ...ing indica il piacere di svolgere un’attività.
Like to + verbo all’infinito indica che sia giusto fare una certa azione.
I like dancing.
I like to clean the kitchen.

We use like + ...ing when we say that we like an activity.
We use like to + infinitive when we think that it is right to do something.


*Sostantivi col plurale e non (unit 68-69)

Vi sono sostantivi che non hanno il plurale (rice, music, water, blood, money, luck, luggage, bread, news, work, traffic). Con loro si usano much e little, invece di many e few.
Alcuni sostantivi hanno le due forme secondo il significato.
A room (una stanza), room (spazio), a hair (un capello), hair (capelli), a paper (giornale), paper (carta).

Some nouns are uncoutable. With them we use much and little, instead of many and few. Some nouns have the 2 forms, but a different meaning.


**An/a, the (unit 71-72)

Si usa the quando ci si riferisce a una cosa particolare, an/a quando non è definita. Quando ci si riferisce a delle cose in generale non si usa alcun articolo.
I am afraid of dogs.
The si usa anche quando esiste solo un esemplare dell’oggetto (the earth, the sun).
Per quanto riguarda school, hospital, prison, university, church, usiamo the quando ci si riferisce ad un posto in particolare.

We use the when it is referred to a particular thing, an/a when it is not a special thing.

*Noun + Noun (unit 79)

Si usano spesso due sostanti insieme, il primo assume la funzione di un aggettivo.
A television programme.


**Genitivo sassone (possesso)(unit 80)

Si usa il genitivo sassone con le persone e gli animali per indicare il possesso. Per le cose o le idee si usa of + il possessore.
The girl’s name, the name of the book.
We use –‘s construction with people and animals to indicate the possess, with things and ideas we use of + ...


**A friend of mine (unit 81)

Si usa a friend of mine/ yours/ theirs/ ecc. per dire “un mio amico”.
My own/ your own rafforza l’idea di possesso.


**Some / any (unit 84)

Si usa some (e somebody, ecc.) nelle frasi affermative, any (e anybody, ecc.) in quelle negative.
I bought some flowers. I didn’t buy any flowers.
Per le domande si usa any, ma some se ci si aspetta una risposta positiva.

We use some with positive sentences and any with negative ones.


**Frase relativa (unit 91-92)

Si usa per specificare la persona o la cosa di cui si parla. Si usa who/ that per le persone, that/ which per le cose.
The man who lives here is an important person.
The book that I gave you was mine.
Se la persona o la cosa nella frase relativa ha la funzione di complemento oggetto, who/ that/ which possono essere omessi.
The book I gave you was mine.
Se la persona nella frase relativa ha la funzione di complemento oggetto, si può usare whom.
The man whom I saw was a friend of mine.
The relative clause is used to say which person or thing we are talking about. We use who/ that for people, which/ that for things.
If who/ that/ which are referred to people and things that are object in the relative clause, we can not use them.

If the people is object in the relative clause, we can use whom.



**Comparativo (unit 104)

Il comparativo degli aggettivi formati da una sillaba si forma aggiungendo il suffisso –er. Per gli aggettivi con più sillabe si usa more prima dell’aggettivo.
Cheap – cheaper, expensive – more expensive
Per gli aggettivi con due sillabe si possono usare le due forme, ma se terminano con –y si usa il suffisso –ier (togliendo la –y).
Easy – easier
Alcuni aggettivi sono irregolari e hanno una loro forma.
Good – better, bad – worse

The comparative form is adjective –er, or more adjective.

Unit 105 da leggere


As... As/ than (Unit 106)

Per le frasi aventi un paragone la costruzione in inglese è as... as/ than nelle frasi affermative e nelle domande.
He is as rich than Tom.

In the comparative sentences we use as.. as/ than.


**Superlativo (unit 107)

Il superlativo si forma con il suffisso –est per gli aggettivi composti da una sola sillaba e the most per gli aggettivi composti da più sillabe.
Long – the longest, beautiful – the most beautiful

The superlative form is the –est for short adjectives and the most... for the long ones.


As (unit 115)

As ha il significato di perché, oppure indica 2 azioni che si svolgono contemporaneamente.
As they live here, I see them every day
As I was watching TV, Ann was cooking.

As has the meaning of because, or indicates 2 actions happening together.


Like, as (unit 116)

Like si usa come preposizione col significato di simile a, come.
It is like walking on ice.

Like is used with the meaning of “similar to”, “the same as”.


At/ on/ in (tempo) (unit 120)

“At” si usa per indicare l’ora, “on” per i giorni della settimana, le festività, “in” per i mesi, gli anni e le stagioni.
At 5 o’clock, on Fridays, in October.

We use “at” with the time, “on” with the days, holidays, “in” for months, years and seasons.


Unit 121 da leggere

Esempio